Opec-leider Saudi-Arabië plaatst zijn eerste windmolen
In de categorie beter laat dan nooit: General Electric bouwt op het terrein van oliemaatschappij Saudi Aramco de allereerste windturbine in Saudi-Arabië. De eenzame windmolen van 2,75 megawatt bespaart jaarlijks 18.600 vaten olie voor elektriciteitsproductie. Saudi Arabië, ’s werelds grootste olie-exporteur, mikt voor 2030 op 9.500 megawatt zonne- en windenergie.
Meer nieuws en achtergronden over windenergie: Nieuwsarchief Windenergie | Overzicht: Voor- en nadelen van windmolens | Interview windpionier Lagerweij
- Nog voor het zomerreces eindelijk een heldere afstandsnorm? - 10 jun 2026
- Subsidie voor elektrische landbouwvoertuigen erg in trek - 09 jun 2026
- Lidl bevoorraadt haar winkels al volgend jaar 100% elektrisch - 08 jun 2026
Ontdek meer van WattisDuurzaam.nl
Abonneer je om de nieuwste berichten naar je e-mail te laten verzenden.



1 reactie
[…] in de afnameverplichting. Ook als Dewa zelf over 5 jaar de kolenstroom toch liever inruilt voor windparken of nog meer goedkope zonne-energie, zit het nutsbedrijf zo nog 25 jaar vast aan zijn […]