GustoMSC tekent voor drijvend windpark in Zuid-Korea
Het Nederlandse offshorebedrijf GustoMSC heeft in Zuid-Korea een intentieovereenkomst gesloten voor de bouw van drijvende platforms voor windturbines bij het Zuid-Koreaanse eiland Jeju. De drijvende turbines zijn ‘onderdeel van’ plannen die het eiland in 2030 CO2-neutraal maken. De deal is gesloten tijdens een handelsmissie met Premier Mark Rutte.
Meer nieuws en achtergronden over windenergie: Nieuwsarchief Windenergie | Overzicht: Voor- en nadelen van windmolens | Interview windpionier Lagerweij
- Nog voor het zomerreces eindelijk een heldere afstandsnorm? - 10 jun 2026
- Subsidie voor elektrische landbouwvoertuigen erg in trek - 09 jun 2026
- Lidl bevoorraadt haar winkels al volgend jaar 100% elektrisch - 08 jun 2026
Ontdek meer van WattisDuurzaam.nl
Abonneer je om de nieuwste berichten naar je e-mail te laten verzenden.


