Bouwlogistiek volledig elektrisch met autolaadkraan op accu

Vlot Logistics

Vervoerder Vlot Logistics heeft samen met zusterbedrijf Breytner een volledig elektrische vrachtwagen met eigen laadkraan ontwikkeld. De combinatie is goed geschikt voor transport van en naar bouwprojecten in binnensteden.

21 ton laadvermogen

Breytner werkt al jaren met middelgrote elektrische vrachtwagens voor verhuizingen en stadsdistributie voor supermarkten en kroegen.

De kraanwagen voor Vlot Logistics is met een maximum gewicht van 50 ton (maximaal 21 ton lading) een mooie stap groter. Met name binnen milieuzones biedt de stille en emissievrije truck voordelen. Oudere dieselvrachtwagens die gemeenten liever uit het centrum weren, kunnen bouwmaterialen, prefab-delen en kleiner materieel bij Vlot leveren. De vervoerder combineert de vrachten en brengt ze emissievrij de stad in.

“Alleen al in Rotterdam worden de komende 4 jaar 18.000 woningen gerealiseerd”, zegt Nathan Dane, projectmanager bij Vlot Logistics. “Op onze strategisch gelegen vestiging in Rotterdam hebben we de beschikking over diverse laadpalen. Hier kunnen we overnight chargen en bereiken we een actieradius van 150 kilometer.”

Rotterdam heeft de ontwikkeling van de elektrische autolaadkraan gesteund met een subsidie. Aannemers die in Rotterdam aan de slag gaan met emissievrije trucks komen ook op projectbasis in aanmerking voor subsidie. Bouwbedrijf Era Contour (onderdeel van TBI) is de eerste gebruiker van de emissievrije truck.


Bron: Vlot Logistics / Imagecredit: Vlot Logistics

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.